Producten
Bestellen vanuit België?

De Medivere-testset bevat een retourenvelop met een Nederlands antwoordnummer. Deze envelop kan alleen vanuit Nederland verzonden worden.

 

Hebt u niet de mogelijkheid om het monster + formulier vanuit Nederland te verzenden, dan kunt u het monster + begeleidend formulier zelf per express/spoedzending naar Medivere Duitsland sturen.

 

De verzendkosten zijn in dat geval voor uw rekening. Het adres is:

 

Medivere GmbH

Hans-Böckler-Straße 109

D-55128 Mainz.

FAQ

Posted by admin 18-02-2019 0 Comment(s)

Bestellen/levering:

Kan ik ook vanuit Duitsland of België bestellen?

Woont u in Duitsland, dan kunt u alleen via Medivere Duitsland bestelllen. 
Woont u in België, dan kunt u de testen wel bestellen.

De Medivere-testset bevat een retourenvelop met een Nederlands antwoordnummer. Deze envelop kan alleen vanuit Nederland verzonden worden.

Hebt u niet de mogelijkheid om het monster + formulier vanuit Nederland te verzenden, dan kunt u het monster + begeleidend formulier zelf per express/spoedzending naar Medivere Duitsland sturen.De verzendkosten zijn in dat geval voor uw rekening. Het adres is:

Medivere GmbH
Hans-Böckler-Straße 109
D-55128 Mainz

In dit geval de blauwe envelop met Nederlands antwoordnummer niet gebruiken.

Ik ben arts of therapeut. Hoe bestel ik dan?
Dan kunt u ook bestellen via groothandel Holland Pharma/Varuvo. Vraag meer informatie via de mail of via +31 (0)545-251050.

Ik heb een vraag over de levering van de test.
Wij ontvangen uw vraag graag via de mail of telefonisch via +31 (0)88-0075777 van maandag t/m donderdag van 10.00-12:00 uur

Afnemen en onderdelen van test:

Ik heb vragen over het afnemen van de test.

Lees de handleiding eerst helemaal (voor en achterkant), indien u dan nog vragen heeft:
U kunt ons bij voorkeur mailen via info@medivere.nl
U kunt ook bellen tijdens ons telefonisch kantoor spreekuur op +31 (0)88-0075777 van maandag t/m donderdag van 10.00-12:00 uur
In beide gevallen is het belangrijk om het serienummer en code nummer te vermelden. Deze vindt u op de zijkant van de verpakking(kartonnen testdoos) of op de wikkel(kunststof testdoos)

Er is iets mis gegaan. Ik heb een nieuw onderdeel nodig. Ik heb de test per ongeluk foutief uitgevoerd.

Uw tevredenheid met ons product ligt ons na aan het hart. Stuur een mail met de volledige naam van de test zoals deze op het doosje staat, het serienummer, de onderdelen die u nodig heeft en uw adres naar info@medivere.nl Bewaar altijd het monsterbegeleidingsformulier!!

Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk vervangende onderdelen toe.

Ik mis een stickertje om op het testbuisje te plakken.

U kunt zelf een eigen stickertje met afname datum en tijd en naam schrijven en opplakken (eventueel een papiertje met plakband)

Ik mis een ander onderdeel.

Alle testsets zijn met zorg samengesteld en worden verzegeld uitgeleverd. 
Omdat de samenstelling van de zelftesten mensenwerk is (handmatig), kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat er toch iets ontbreekt.

Stuur een mail met de volledige naam van de test zoals deze op het doosje staat, het serienummer, de onderdelen die u nodig heeft en uw adres naar info@medivere.nl

Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk de onderdelen toe.

Ik heb een inhoudelijke vragen over test. 

U kunt ons bij voorkeur mailen via info@medivere.nl
U kunt ook bellen tijdens ons telefonisch  kantoor spreekuur op +31 (0)88-0075777 van maandag t/m donderdag van 10.00-12:00 uur
In beide gevallen is het belangrijk om het serienummer en code nummer te vermelden. Deze vindt u op de zijkant van de verpakking(kartonnen testdoos) of op de wikkel(kunststof testdoos)

Advies over welke test het best bij u past.

Om te achterhalen welke test het best bij uw situatie past is adviseren wij deze in overleg met (orthomoleculair) arts/therapeut/diëtist te kiezen. Deze kan uw gehele situatie mee nemen  in het advies. We adviseren de uitslag ook met een (orthomoleculair) arts/therapeut/diëtist te bespreken om zo tot een behandelplan te komen.

Indien u nog geen behandelend (orthomoleculair) arts/therapeut/diëtist heeft kunt u ook gebruik maken van ons telefonisch spreekuur om tot een keuze van de test te komen. U spreekt dan met een therapeut.

Het telefonisch spreekuur dient echter niet voor behandel adviezen.

Opsturen testmonsters:

Op welke dagen stuur ik de monster(s) in?

De monsters insturen op maandag, dinsdag of woensdag.* Dit leest u ook in de testhandleiding.Op de bus doen voor de laatste buslichting van die dag.
* In verband met de houdbaarheid en kwaliteit van de ontlastingmonsters verzoeken wij u deze uitsluitend op maandag of dinsdag in te sturen.

Hoe stuur ik de monster(s) in?
Alleen insturen via een speciale bijgevoegde envelop. Een gebruiksaanwijzing is bij de test ingesloten.

Woont u in het buitenland:

De Medivere-testset bevat een retourenvelop met een Nederlands antwoordnummer. Deze envelop kan alleen vanuit Nederland verzonden worden.

Hebt u niet de mogelijkheid om het monster + formulier vanuit Nederland te verzenden, dan kunt u het monster + begeleidend formulier zelf per express/spoedzending naar Medivere Duitsland sturen.De verzendkosten zijn in dat geval voor uw rekening. Het adres is:

Medivere GmbH
Hans-Böckler-Straße 109
D-55128 Mainz

Zijn mijn monsters al ontvangen bij het laboratorium?

Doorgaans komen uw monsters op donderdag of vrijdag aan bij het laboratorium in Duitsland. Als uw monsters zijn ingeboekt bij het laboratorium, ontvangt u een bericht per mail hiervan. Mocht dit niet het geval zijn, check de spambox. Ook kunt u met het serienummer, codenummer en geboortedatum van de geteste persoon de status van uw test bekijken via de website

Monsters te laat aangekomen?

Indien u bij status of in de mail van het laboratorium ziet dat uw monsters veel later zijn binnen gekomen dan verwacht, klopt dat over het algemeen.

U stuurt de antwoordenveloppe met monsters naar ons kantoor in Borculo. Daar worden de enveloppen verzameld in een koelcel en worden ze op woensdagen en vrijdagen door een koerier opgehaald en naar ons laboratorium in Duitsland gebracht.

Mocht het voorkomen dat door bijvoorbeeld vertraging in de post of om een andere reden de monsters te oud zijn voor analyse, dan krijgt u daarvan bericht. U krijgt dan kosteloos een vervangende testset.

Vragen over de uitslag:

Hoe ontvang ik de uitslag van de test?
Dit kan via de onderstaande mogelijkheden, 
- Standaard ontvangt u uw uitslag via de post, meestal na ongeveer 14 dagen (gerekend vanaf het moment van insturen) Dit gebeurd niet bij anoniem inzenden, omdat er dan geen adresgegevens bekend zijn.
- Online opvraagbaar met het serienummer, codenummer en geboortedatum van de geteste persoon via de website Deze vindt u op de zijkant van de verpakking(kartonnen testdoos) of op de wikkel(kunststof testdoos)De analyse van de monsters duurt ca. 4-7 werkdagen. Bij enkele onderzoeken (o.a.microbioom test) kan de analyse maximaal 14 werkdagen duren.

Is mijn uitslag al beschikbaar?

Zodra de analyse is afgerond ontvangt u een bericht per mail hiervan. Mocht dit niet het geval zijn, check de spambox. Ook kunt u met het serienummer, codenummer en geboortedatum van de geteste persoon de status van uw test bekijken via de website

Mijn arts/therapeut wil ook een uitslag ontvangen.

Op het monsterbegeleidingsformulier die in de testset zit vult u uw gegevens in. Onderaan ziet u een veld “praktijkstempel” Indien u daar de praktijkcode (indien bekend) of de naam en adresgegevens van de praktijk invult, ontvangt degene ook een uitslag.

Als u dit niet van te voren heeft ingevuld is het niet mogelijk een uitslag naar uw arts/therapeut te verzenden. U kunt dan uw eigen exemplaar meenemen.Ook kunt u met het serienummer, codenummer en geboortedatum van de geteste persoon de uitslag van uw test downloaden via de website en mailen naar uw arts/therapeut.

Ik ben mijn serienummer en code nummer kwijt.

Mits u het serienummer en code nummer kwijt bent, zijn er 2 mogelijkheden:

-Indien uw arts/therapeut ook een uitslag ontvangt (omdat u dat heeft aangegeven op het monsterbegeleidingsformulier), dient u de uitslag per post af te wachten, of navragen bij betreffende arts/therapeut

- Indien alleen uw gegevens zijn ingevuld op het monsterbegeleidingsformulier, dient u een mail te sturen naar info@medivere.nl met de volledige naam van de test (zoals deze op het verpakking staat, afname datum, naam en geboortedatum van getest persoon. We kunnen dan de gegevens opvragen bij het laboratorium in Duitsland

In welke taal ontvang ik de uitslag?
In principe zijn alle uitslagen in het Nederlands beschikbaar. Bij een enkele test kan het nog voorkomen dat een enkele woorden in de uitslag in het Duits zijn. We streven er altijd naar om 100% in het Nederlands te kunnen aanleveren.

Staat er ook een advies in de uitslag?

Nee, de uitslag bevat geen advies of behandelplan. Wij adviseren om altijd een arts of therapeut te raadplegen. Deze kan uw gehele situatie meenemen in een behandelplan.

Ik heb inhoudelijke vragen over de uitslag.

Met deze vragen kunt u het best naar de behandelend arts/therapeut. Wij geven geen behandeladviezen. Heeft u deze niet, dan kunt u kijken of er een Medivere consulent bij u in de buurt zit.

Indien u geen behandelend arts/therapeut heeft en geen Medivere consulent in de buurt, dan kunt u uw vragen kunt u stellen tijdens ons telefonische therapeuten spreekuur

Overig

Wat is de garantieregeling?
Als uw testset niet compleet is of mocht er iets mis gegaan zijn (buiten uw schuld om) met de monstername, dan ontvangt u van Medivere gratis een nieuwe testset of de ontbrekende of te vervangen materialen. Laat ons a.u.b. weten wat u mist, of wat vervangen moet worden.

Stuur een mail met de volledige naam van de test zoals deze op het doosje staat, het serienummer, en de onderdelen die u nodig heeft naar info@medivere.nl

Bij enkele darmtesten komt het soms voor dat de spijsverteringsresiduen niet bepaald konden worden, omdat er te weinig ontlasting was ingestuurd. In dit geval ontvangt u een uitslag met alle andere bepalingen die wel uitgevoerd konden worden. Medivere stuurt u vervolgens ook een enveloppe toe met materialen om alsnog voldoende ontlasting in te sturen voor een bepaling van de spijsverteringsresiduen. 
PS: Er wordt in dit geval dus geen complete testset opgestuurd.