Bestellen/levering

Kan ik ook vanuit Duitsland of België bestellen?

Woont u in Duitsland, dan kunt u alleen via Medivere Duitsland bestelllen. 
Woont u in België, dan kunt u de testen via onze webshop bestellen. De bestelling wordt dan naar uw adres in België verzonden.

De Medivere-testset bevat een retourenvelop met een Nederlands antwoordnummer. Deze envelop kan alleen vanuit Nederland verzonden worden.

Hebt u niet de mogelijkheid om het monster + formulier vanuit Nederland te verzenden, dan kunt u het monster + begeleidend formulier zelf per express/spoedzending naar Medivere Duitsland sturen. De verzendkosten zijn in dat geval voor uw rekening. Het adres is:

Medivere GmbH
Hans-Böckler-Straße 109
D-55128 Mainz

In dit geval de blauwe envelop met Nederlands antwoordnummer niet gebruiken.

 

Ik ben arts of therapeut. Hoe bestel ik dan?

Dan kunt u bestellen via groothandel Holland Pharma/Varuvo. Vraag meer informatie via de mail of via +31 (0)88 990 8676.

Ik heb een bestelling geplaatst die tot en met de betaling succesvol is verlopen. Wanneer ontvang ik deze?

De bestellingen worden automatisch verwerkt en doorgaans dezelfde dag of avond nog verwerkt. Meestal heeft u de bestelling de volgende dag al in huis.

Heeft u na enkele dagen nog niets ontvangen, houd uw bestelnummer bij de hand en neem contact op met de klantenserive (Varuvo): 088 990 86 76

Ik heb een bestelling geplaatst en wil iets toevoegen.

Uw bestelling wordt automatisch verwerkt en kan niet worden aangepast.
Indien u dit binnen een uur na het plaatsen van uw bestelling ontdekt, is het soms nog mogelijk dat we uw bestelling nog op tijd uit het systeem verwijderen.
Houd uw bestelnummer bij de hand en neem z.s.m. contact op met de klantenserive (Varuvo): 088 990 86 76.

Ik heb een verkeerd artikel besteld. Ik heb teveel artikelen besteld en wil de bestelling aanpassen.

Bestellingen worden automatisch verwerkt en kunnen niet worden aangepast.
Indien u dit binnen een uur na bestelling ontdekt, is het misschien nog mogelijk dat we uw bestelling nog op tijd uit het systeem verwijderen.
Houd uw bestelnummer bij de hand en neem z.s.m. contact op met de klantenserive (Varuvo): 088 990 86 76.

Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn bestelling.

Er wordt automatisch een bestelbevestiging verzonden naar het emailadres dat u invult tijdens het bestellen.
Misschien is de bestelbevestiging in de spambox terecht gekomen? Heeft u niets ontvangen, stuur een mail naar info@medivere.nl met bestelnummer of naam van de besteller.

Ik heb geen factuur ontvangen.

De factuur van uw bestelling kunt u downloaden onderaan de bestelbevestiging die u direct per mail ontvangt na het bestellen.
Deze wordt automatisch verzonden naar het emailadres dat u invult tijdens het bestellen.
Misschien is de bestelbevestiging in de spambox terecht gekomen? Heeft u niets ontvangen, stuur dan een mail naar info@medivere.nl met bestelnummer of naam van de besteller.



Afnemen en onderdelen van test

Ik heb vragen over het afnemen van de test.

Lees de handleiding eerst helemaal (voor- en achterkant). Indien u dan nog vragen heeft:
U kunt ons bij voorkeur mailen via info@medivere.nl.
U kunt ook bellen tijdens ons telefonisch kantoorspreekuur op +31 (0)88-0075777 van maandag t/m donderdag van 10.00-12:00 uur.

In beide gevallen is het belangrijk om het serienummer en codenummer te vermelden. Deze vindt u op de zijkant van de verpakking (kartonnen testdoos) of op de wikkel (kunststof testdoos).

Er is iets mis gegaan. Ik heb een nieuw onderdeel nodig. Ik heb de test per ongeluk foutief uitgevoerd.

Uw tevredenheid met ons product ligt ons na aan het hart. Stuur een mail met de volledige naam van de test zoals deze op het doosje staat, het serienummer, de onderdelen die u nodig heeft en uw adres naar info@medivere.nl. Bewaar altijd het monsterbegeleidingsformulier!!

Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk vervangende onderdelen toe.

Ik mis een stickertje om op het testbuisje te plakken.

U kunt zelf een eigen stickertje met afnamedatum en -tijd en naam schrijven en opplakken (eventueel een papiertje met plakband)

Ik mis een ander onderdeel.

Alle testsets zijn met zorg samengesteld en worden verzegeld uitgeleverd. 
Omdat de samenstelling van de zelftesten mensenwerk is (handmatig), kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat er toch iets ontbreekt.

Stuur een mail met de volledige naam van de test zoals deze op het doosje staat, het serienummer, de onderdelen die u nodig heeft en uw adres naar info@medivere.nl.
Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk de onderdelen toe.

Ik heb een inhoudelijke vraag over de test.

U kunt ons bij voorkeur mailen via info@medivere.nl.
U kunt ook bellen tijdens ons telefonisch kantoorspreekuur op +31 (0)88-0075777 van maandag t/m donderdag van 10.00-12:00 uur.

In beide gevallen is het belangrijk om het serienummer en codenummer te vermelden. Deze vindt u op de zijkant van de verpakking (kartonnen testdoos) of op de wikkel (kunststof testdoos).

Ik kan het veld inlever etiket niet vinden op het monsterbegeleidingsformulier.

Het veld wat bedoeld wordt is in een aantal handleidingen niet goed omschreven. Het hoort geen inzender etiket te zijn, maar praktijkstempel.

In het veld praktijkstempel kunnen de gegevens van de therapeut (naam en adres) worden geschreven (indien geen stempel aanwezig).



Opsturen testmonsters

Op welke dagen stuur ik de monster(s) in?

De monsters insturen op maandag, dinsdag of woensdag.* Dit leest u ook in de testhandleiding. Doe de monsters op de bus voor de laatste buslichting van die dag.
* In verband met de houdbaarheid en kwaliteit van de ontlastingmonsters verzoeken wij u deze uitsluitend op maandag of dinsdag in te sturen.

Hoe stuur ik de monster(s) in?

Alleen insturen via een speciale bijgevoegde envelop. Een gebruiksaanwijzing is bij de test ingesloten.

Woont u in het buitenland:

De Medivere-testset bevat een retourenvelop met een Nederlands antwoordnummer. Deze envelop kan alleen vanuit Nederland verzonden worden.

Hebt u niet de mogelijkheid om het monster + formulier vanuit Nederland te verzenden, dan kunt u het monster + begeleidend formulier zelf per express/spoedzending naar Medivere Duitsland sturen. De verzendkosten zijn in dat geval voor uw rekening. Het adres is:

Medivere GmbH
Hans-Böckler-Straße 109
D-55128 Mainz

Zijn mijn monsters al ontvangen bij het laboratorium?

Doorgaans komen uw monsters op donderdag of vrijdag aan bij het laboratorium in Duitsland. Als uw monsters zijn ingeboekt bij het laboratorium, ontvangt u een bericht per mail hiervan. Mocht dit niet het geval zijn, check dan de spambox. Ook kunt u met het serienummer, codenummer en geboortedatum van de geteste persoon de status van uw test bekijken via de website.

Monsters te laat aangekomen?

Indien u bij status of in de mail van het laboratorium ziet dat uw monsters (veel) later zijn binnen gekomen dan verwacht, klopt dat over het algemeen.

U stuurt de antwoordenvelop met monsters naar ons kantoor in Borculo. Daar worden de enveloppen verzameld in een koelcel en worden ze op woensdagen en vrijdagen door een koerier opgehaald en naar ons laboratorium in Duitsland gebracht.

Mocht het voorkomen dat door bijvoorbeeld vertraging in de post of om een andere reden de monsters te oud zijn voor analyse, dan krijgt u daarvan bericht. U krijgt dan kosteloos een vervangende testset.



Vragen over de uitslag

Hoe ontvang ik de uitslag van de test?

Dit kan via de onderstaande mogelijkheden:
- Standaard ontvangt u uw uitslag via de post, meestal na ongeveer 14 dagen (gerekend vanaf het moment van insturen). Dit gebeurt niet bij anoniem inzenden, omdat er dan geen adresgegevens van u bekend zijn.
- Online opvraagbaar met het serienummer, codenummer en geboortedatum van de geteste persoon via de website. Serie- en codenummer vindt u op de zijkant van de verpakking (kartonnen testdoos) of op de wikkel (kunststof testdoos).

De analyse van de monsters duurt ca. 4-7 werkdagen. Bij enkele onderzoeken (o.a. microbioomtest) kan de analyse maximaal 14 werkdagen duren.

Is mijn uitslag al beschikbaar?

Zodra de analyse is afgerond, ontvangt u een bericht per mail hiervan. Mocht dit niet het geval zijn, check dan de spambox. Ook kunt u met het serienummer, codenummer en geboortedatum van de geteste persoon de status van uw test bekijken via de website.

Mijn arts/therapeut wil ook een uitslag ontvangen.

Op het monsterbegeleidingsformulier die in de testset zit, vult u uw gegevens in. Onderaan ziet u een veld “praktijkstempel” Indien u daar de praktijkcode (indien bekend) of de naam en adresgegevens van de praktijk invult, ontvangt degene ook een uitslag.

Als u dit niet van te voren heeft ingevuld, is het niet mogelijk een uitslag naar uw arts/therapeut te verzenden. U kunt dan uw eigen exemplaar meenemen. Ook kunt u met het serienummer, codenummer en geboortedatum van de geteste persoon de uitslag van uw test downloaden via de website en mailen naar uw arts/therapeut.

Ik ben mijn serienummer en codenummer kwijt.

Wanneer u het serienummer en codenummer van uw testset kwijt bent, zijn er 2 mogelijkheden:

- Indien uw arts/therapeut ook een uitslag ontvangt (omdat u dat heeft aangegeven op het monsterbegeleidingsformulier), wacht u de uitslag per post af of vraagt hiervoor na bij uw arts/therapeut.

- Indien alleen uw gegevens zijn ingevuld op het monsterbegeleidingsformulier, kunt u een mail sturen naar info@medivere.nl met de volledige naam van de test (zoals deze op het verpakking staat), monsterafnamedatum, naam en geboortedatum van de geteste persoon. We kunnen dan de gegevens opvragen bij het laboratorium in Duitsland.

In welke taal ontvang ik de uitslag?

In principe zijn alle uitslagen in het Nederlands beschikbaar. Bij een enkele test kan het nog voorkomen dat enkele woorden in de uitslag in het Duits zijn. We streven er altijd naar om 100% in het Nederlands te kunnen aanleveren.

Staat er ook een advies in de uitslag?

Nee, de uitslag bevat geen advies of behandelplan. Wij adviseren om altijd een arts of therapeut te raadplegen. Deze kan uw gehele situatie meenemen in een behandelplan.

Ik heb inhoudelijke vragen over de uitslag.

Met deze vragen kunt u het best naar de behandelend arts/therapeut. Wij geven geen behandeladviezen. Heeft u geen behandelend arts/therapeut, dan kunt u kijken of er een Medivere consulent bij u in de buurt zit..

Indien u geen behandelend arts/therapeut heeft en geen Medivere consulent in de buurt, dan kunt u uw vragen kunt u stellen tijdens ons telefonische therapeuten spreekuur.



Overig

Advies over welke test het best bij u past.

Om te achterhalen welke test het best bij uw situatie past, adviseren wij deze in overleg met uw (orthomoleculair) arts/therapeut/diëtist te kiezen. Deze kan uw gehele situatie mee nemen in het advies. We adviseren de uitslag ook met een (orthomoleculair) arts/therapeut/diëtist te bespreken om zo (indien nodig) tot een behandelplan te komen.

Indien u nog geen behandelend (orthomoleculair) arts/therapeut/diëtist heeft, kunt u ook gebruik maken van ons telefonisch spreekuur om tot een keuze van de test te komen. U spreekt dan met een therapeut.

Het telefonisch spreekuur dient echter niet voor behandeladviezen.

Wat is de garantieregeling?

Als uw testset niet compleet is of mocht er iets mis gegaan zijn (buiten uw schuld om) met de monstername, dan ontvangt u van Medivere gratis een nieuwe testset of de ontbrekende of te vervangen materialen. Laat ons a.u.b. weten wat u mist, of wat vervangen moet worden.

Stuur een mail met de volledige naam van de test zoals deze op het doosje staat, het serienummer, en de onderdelen die u nodig heeft naar info@medivere.nl.

Bij enkele darmtesten komt het soms voor dat de spijsverteringsresiduen niet bepaald konden worden, omdat er te weinig ontlasting was ingestuurd. In dit geval ontvangt u een uitslag met alle andere bepalingen die wel uitgevoerd konden worden. Medivere stuurt u vervolgens ook een envelop toe met materialen om alsnog voldoende ontlasting in te sturen voor een bepaling van de spijsverteringsresiduen. 
PS: Er wordt in dit geval dus geen complete testset opgestuurd.

Ik wil mijn bestelling retourneren.

Als u op de volgende link klikt, komt u bij de juiste pagina terecht om een retour aan te melden.

Retouraanvraag

U ontvangt na het invullen en verzenden van ons binnen enkele werkdagen een bericht met eventueel retournummer.