Menu
Winkelwagen

CONTACTFORMULIER

Captcha
WAT KUNNEN WE VOOR U DOEN?
Ons team staat van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 12:00 uur voor u klaar:
Medivere
KvK 08177231
BTW NL 8195.96.930.B01
Tel: 088-0075733
E-mail: info@medivere.nl

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? U kunt hieronder kijken of deze al eerder is gesteld.

Bestellen/levering

Woont u in Duitsland, dan kunt u alleen via Medivere Duitsland bestelllen.

Woont u in België, dan kunt u de testen via onze webshop bestellen. De bestelling wordt dan naar uw adres in België verzonden.

De Medivere-testset bevat een retourenvelop met een Nederlands antwoordnummer. Deze envelop kan alleen vanuit Nederland verzonden worden.

Hebt u niet de mogelijkheid om het monster + formulier vanuit Nederland te verzenden, dan kunt u het monster + begeleidend formulier zelf per express/spoedzending naar Medivere Duitsland sturen. De verzendkosten zijn in dat geval voor uw rekening. Het adres is:

GANZIMMUN Diagnostics GmbH
Erich-Dombrowski-Str. 3
55127 Mainz

Maak in dit geval geen gebruik van de envelop met Nederlands antwoordnummer.

Wilt u gebruik maken van de mogelijkheid om als professional met Medivere testen te werken? Stuur dan een email naar: info@medivere.nl

Op een werkdag voor 23.59 uur besteld, de volgende dag in huis!

(m.u.v. leveringen naar België, deze verwerking duurt iets langer)

Heeft u na enkele dagen nog niets ontvangen, neem dan contact met ons op.

Houd het bestelnummer bij de hand.  

Uw bestelling wordt automatisch verwerkt en kan niet worden aangepast.

Indien u dit binnen een uur na het plaatsen van uw bestelling ontdekt, is het soms nog mogelijk dat we uw bestelling nog op tijd uit het systeem verwijderen.

Houd uw bestelnummer bij de hand en neem z.s.m. contact op via 088 0075733 /info@medivere.nl 

Uw bestelling wordt automatisch verwerkt en kan niet worden aangepast.


Indien u dit binnen een uur na het plaatsen van uw bestelling ontdekt, is het soms nog mogelijk dat we uw bestelling nog op tijd uit het systeem verwijderen. 

Houd uw bestelnummer bij de hand en neem z.s.m. contact op via 088 0075733

Er wordt automatisch een bestelbevestiging verzonden naar het emailadres dat u invult tijdens het bestellen.

Misschien is de bestelbevestiging in de spambox terecht gekomen?

Heeft u niets ontvangen, stuur een mail met daarin de bestekdatum en naam van de bestseller. 

De factuur van uw bestelling ontvangt u als bijlage bij de bestelbevestiging. Deze wordt automatisch verzonden naar het emailadres dat u invult tijdens het bestellen.

Misschien is de bestelbevestiging in de spambox terecht gekomen? Heeft u niets ontvangen, stuur dan een mail met daarin de besteldatum en naam van de besteller. 

Om te achterhalen welke test het best bij uw situatie past, adviseren wij deze in overleg met uw (orthomoleculair) arts/therapeut/diëtist te kiezen. We adviseren de uitslag ook met een (orthomoleculair) arts/therapeut/diëtist te bespreken om zo (indien nodig) tot een behandelplan te komen.

Indien u nog geen behandelend (orthomoleculair) arts/therapeut/diëtist heeft, kunt u voor een goed testadvies, ook terecht bij ins gratis telefonisch spreekuur. https://medivere.nl/blog/telefonisch-spreekuur


U kunt ook uw inhoudelijke vraag mailen naar info@medivere.nl. Uw vraag zal dan op maandag of donderdag door onze medisch adviseur Petra Vlieger beantwoord worden. 


Het gratis telefonisch spreekuur en mailadres dienen echter niet voor behandeladviezen en/of een uitvoering consult. 

Afnemen en onderdelen van test

Lees de handleiding nauwkeurig door (vergeet de achterkant niet!). Indien er iets onduidelijk is of ontbreekt neem dan contact met ons op; info@medivere.nl / 088 0075733 (van ma t/m do van 10-12u). In beide gevallen is het belangrijk om het serie (barcode-)nummer en de naam van de test te vermelden.

Uw tevredenheid over onze testen ligt ons na aan het hart. Mocht er een onderdeel ontbreken in uw testset of mocht u iets verkeerd hebben gedaan stuur ons dan een mail, 

vul de gevraagde gegevens in en wij sturen u zo spoedig mogelijk de onderdelen toe.

Bewaar altijd het monsterbegeleidingsformulier!!


Onze excuses dat uw testset niet compleet was. Omdat de samenstelling van onze testsets handmatig gebeurt kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat er een onderdeel ontbreekt. We verzoeken u vriendelijk zelf een stickertje met de datum van de monstername, het tijdstip en naam te beschrijven en op het testbuisje te plakken (een papiertje met plakbandje volstaat).

Onze excuses dat uw testset niet compleet was. Omdat de samenstelling van onze testsets handmatig gebeurt kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat er een onderdeel ontbreekt. Stuur een mail en vul aub de gevraagde gegevens in. Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk de ontbrekende onderdelen toe.

Het veld dat bedoeld wordt is in een aantal handleidingen niet goed omschreven. Het hoort geen inzenderetiket te zijn, maar praktijkgegevens. In het veld ‘praktijkgegevens’ kunnen de gegevens van de therapeut (naam en adres) worden genoteerd (indien geen praktijkcode bekend is).

Voor een zo nauwkeurig mogelijk resultaat raden we u aan om een week voor het afnemen van een test geen voedingssupplementen meer te gebruiken. Gebruikt u supplementen op advies van een arts neem dan eerst contact met hem/haar op. Gebruikt u medicijnen?

Overleg dan altijd eerst met uw arts alvorens u stopt met de inname van medicijnen! 

Lees de handleiding nauwkeurig door (vergeet de achterkant niet!). Indien er iets onduidelijk is of ontbreekt neem dan contact met ons op; info@medivere.nl / 088 0075733 (van ma t/m vrij van 9-12u). In beide gevallen is het belangrijk om het serie (barcode-)nummer en de naam van de test te vermelden.

Ik ben arts/therapeut/diëtist en heb een vraag.

Hartelijk dank voor uw interesse in onze testen. Wilt u gebruik maken van de mogelijkheid om als professional met Medivere testen te werken? Stuur dan een mail naar: info@medivere.nl of info@gamedi.nl of neem telefonisch contact met ons op 088-0075733 (van ma t/m vr tussen 9-12u.) Meer informatie vindt u ook op de website http://www.gamedi.nl/ en bij onze opleidingen.

Opsturen testmonsters

Een monster mag hooguit één dag voor de verzending afgenomen worden. Monsters kunt u insturen op ma-, di-, of woensdag. (let erop dat de envelop voor de buslichting in de brievenbus gestopt is). Let op! Van enkele ontlastingtesten passen de monsterbuisjes niet in de brievenbus, lever in dit geval de retourenvelop in bij een PostNL punt.


* In verband met de houdbaarheid en kwaliteit van de ontlastingmonsters verzoeken wij u deze uitsluitend op maandag of dinsdag in te sturen.



Gebruik voor het retourneren van de monsters de envelop uit uw testset. 

(Gamedi/medivere – Antwoordnummer 39 – 3350 VB Papendrecht)

De gebruiksaanwijzing wordt in de handleiding van de test vermeld.

Woont u in het buitenland:

Onze testsets bevatten retourenveloppen met een Nederlands antwoordnummer. Deze envelop kan alleen vanuit Nederland verzonden worden.


Heeft u niet de mogelijkheid om het monster + monsterbegeleidingsformulier vanuit Nederland te verzenden, dan kunt u het zelf per express/spoedzending naar Medivere Duitsland sturen. De verzendkosten zijn in dat geval voor uw rekening. Het adres is:

GANZIMMUN Diagnostics GmbH

Erich-Dombrowski-Str.3

55127 Mainz

Gebruik in dit geval niet de bijgevoegde envelop.

Wanneer het mailadres duidelijk is ingevuld op het monsterbegeleidingsformulier ontvangt u een geautomatiseerde mail zodra de monsters bij het laboratorium zijn ingeboekt. Dit kan tot maximaal 4 dagen na insturen duren. Mocht u geen mail ontvangen, check dan eerst de spambox. Ook kunt u met het serie-, codenummer en geboortedatum van de geteste persoon de status/voortgang van de test bekijken via onze website. Uiteraard kunnen wij e.e.a. ook voor u nakijken, stuur dan een mail met daarin uw naam, geboortedatum, het serienummer van de test en de instuurdatum.

Wanneer u uw monster op bijv. maandag instuurt en ziet dat het monster pas op donderdag is aangekomen, dan is er niets aan de hand. De retourenvelop komt namelijk eerst terecht bij een verzamelpunt (ons distributiecentrum). Daar worden de enveloppen verzameld en van di- t/m vrijdag per koerier naar het laboratorium in Duitsland gebracht.


Mocht het gebeuren dat bijv. door vertraging bij PostNL of om een andere reden de monsters te lang onderweg en daardoor te oud zijn voor een betrouwbare analyse, dan krijgt u daarvan bericht. U ontvangt dan kosteloos een vervangende test set. Neem gerust contact met ons op als u vermoed dat er iets mis is gegaan.


Nee, dat is helaas niet mogelijk. De monsters moeten altijd per post opgestuurd worden in de retourenvelop zodat ze bij de juiste afdeling terecht komen.


Let op: Retourenveloppen met een adres in Borculo kunnen niet meer ingestuurd worden. Mocht u deze nog hebben, dan kunt u een mail sturen naar info@medivere.nl. Wij sturen u dan een juiste retourenvelop toe.

Vragen over de uitslag

U kunt uw uitslag online opvragen via onze website. Hiervoor heeft u het serie- en codenummer van de test en de geboortedatum van de geteste persoon nodig. Het serie- en codenummer vindt u in en op de testset. Bent u deze gegevens kwijt? Kijk dan bij de vraag: Ik ben mijn serienummer en codenummer kwijt.

 

Het verschilt per test hoelang de analyse duurt. Dit varieert van 5 tot 15 werkdagen (geteld vanaf het moment van aankomst bij het lab). I.v.m. de privacywet worden testuitslagen nooit gemaild of per post verstuurd.

Het verschilt per test hoelang de analyse duurt. Dit varieert van 5 tot 15 werkdagen (geteld vanaf het moment van aankomst bij het lab). Zodra de analyse is afgerond, ontvangt u een geautomatiseerde bevestigingsmail. Mocht dit niet het geval zijn, check dan uw spam box. Ook kunt u met het serie-, codenummer en geboortedatum van de geteste persoon de status/voortgang van de test bekijken via onze website.


Bent u deze gegevens kwijt? Kijk dan bij de vraag: Ik ben mijn serienummer en codenummer kwijt.

Op het monsterbegeleidingsformulier die in de testset zit, vult u uw gegevens in. Onderaan ziet u een veld “praktijkstempel” Indien u daar de praktijkcode (indien bekend) of de naam en adresgegevens van de praktijk invult, wordt de uitslag aan de juiste arts/therapeut gekoppeld.

Als u dit niet van te voren heeft ingevuld, is het niet mogelijk de uitslag aan uw arts/therapeut te koppelen. U kunt dan met het serienummer, codenummer en geboortedatum van de geteste persoon de uitslag van uw test downloaden via de website en mailen naar uw arts/therapeut. Bent u deze gegevens kwijt? Kijk dan bij de vraag: Ik ben mijn serienummer en codenummer kwijt.

Wanneer u het serienummer en codenummer van uw testset kwijt bent kunt u een mail sturen naar info@medivere.nl met de volledige naam van de test (zoals deze op het verpakking staat), monsterafnamedatum, naam en geboortedatum van de geteste persoon. We kunnen dan de gegevens opvragen bij het laboratorium in Duitsland.
In principe zijn alle uitslagen in het Nederlands beschikbaar. Bij een enkele test kan het nog voorkomen dat enkele woorden in de uitslag in het Duits zijn. We streven altijd naar volledig Nederlandstalige testuitslagen. Mocht u een(deels) Duitstalige uitslag ontvangen dan horen wij het graag. 
Nee, de uitslag bevat geen advies of behandelplan. Wij adviseren om altijd een arts of therapeut te raadplegen. Deze kan uw gehele situatie meenemen in een behandelplan.

Met deze vragen kunt u het best naar de behandelend arts/therapeut. Wij geven geen behandeladviezen. Heeft u geen behandelend arts/therapeut, dan kunt u kijken of er een Medivere consulent bij u in de buurt zit.

Indien u geen behandelend arts/therapeut heeft en er is geen Medivere consulent in de buurt, dan kunt u kort uw vragen u stellen tijdens ons telefonische therapeuten spreekuur.

U kunt ook uw inhoudelijke vraag mailen naar office@gamedi.nl.

Petra Vlieger, therapeut, zal deze vragen beantwoorden.

Het telefonisch spreekuur en mailadres dienen echter niet voor uitgebreide behandeladviezen.

De uitslag is online opvraagbaar met het serienummer, codenummer en geboortedatum van de geteste persoon via de website. Serie- en codenummer vindt u op de zijkant van de verpakking (kartonnen testdoos) of op de wikkel (kunststof testdoos).

Bent u deze gegevens kwijt? Kijk dan bij de vraag: Ik ben mijn serienummer en codenummer kwijt.

De analyse van de monsters duurt ca. 4-10 werkdagen. Bij enkele onderzoeken (o.a. microbioomtest) kan de analyse maximaal 14 werkdagen duren.

De uitslag wordt nooit gemaild of per post verstuurd. Dit i.v.m. de privacywet.

Overig

Om te achterhalen welke test het best bij uw situatie past, adviseren wij deze in overleg met uw (orthomoleculair) arts/therapeut/diëtist te kiezen. We adviseren de uitslag ook met een (orthomoleculair) arts/therapeut/diëtist te bespreken om zo (indien nodig) tot een behandelplan te komen.


Indien u nog geen behandelend (orthomoleculair) arts/therapeut/diëtist heeft, kunt u, voor een goed testadvies, ook terecht bij ons gratis telefonisch spreekuur. https://medivere.nl/blog/telefonisch-spreekuur


U kunt ook uw inhoudelijke vraag mailen naar info@medivere.nl. Uw vraag zal dan op maandag of donderdag door onze medisch adviseur, Petra Vlieger, beantwoord worden.

Het gratis telefonisch spreekuur en mailadres dienen echter niet voor behandeladviezen en/of een uitvoering consult.


Mocht uw testset niet compleet zijn of mocht er iets misgegaan zijn bij de monsterafname, neem dan contact met ons op. U ontvangt dan kosteloos de benodigde onderdelen of een nieuwe testset. Laat ons a.u.b. weten wat u mist, of welke onderdelen er vervangen moeten worden door een mail te sturen naar info@medivere.nl en vul de gevraagde gegevens in.

Bij enkele ontlastingtesten komt het soms voor dat de spijsverteringsresiduen niet bepaald kunnen worden, omdat er te weinig ontlasting werd ingestuurd. In dit geval ontvangt u wel een uitslag van alle overige gemeten parameters, maar is de uitslag dus niet helemaal compleet. U ontvangt dan een aanvullende testset (met nieuw serienummer), zodat de ontbrekende spijsverteringsresiduen alsnog geanalyseerd kunnen worden.


Wanneer een testverpakking ongeopend en onbeschadigd is kunt u uw bestelling binnen 14 dagen na aankoop aan ons retourneren d.m.v. deze Retouraanvraag in te vullen.

U ontvangt vervolgens van ons binnen enkele werkdagen een bericht met het retouradres en een persoonlijk retournummer. 


Neem contact op

Onze locatie(s)

Medivere : diagnostiek | Uw online winkel voor moderne laboratoriumdiagnostiek
Medivere : diagnostiek | Uw online winkel voor moderne laboratoriumdiagnostiek
Medivere : diagnostiek | Uw online winkel voor moderne laboratoriumdiagnostiek

KvK 08177231
BTW NL 8195.96.930.B01

Via de mail: info@medivere.nl
Telefoon
088-0075733

//